Monday, December 20, 2021

KENANGAN SEMASA KONVOKESYEN DI TAHUN 2003

KENANGAN SEMASA KONVOKESYEN DI TAHUN 2003

Pejam celik dan tanpa disedari, sudah 18 tahun aku meninggalkan zaman kolej aku. Aku dahulu pernah melanjutkan pelajaran di sebuah kolej dibawah seliaan MARA yang terletak di Beranang, Selangor. Bercerita pasal tempat aku study dulu ni, ada sesetengah orang Selangor pun tidak pernah dengar nama pekan kecil itu. Boleh dikatakan ianya tempat jin bertendang.

Setelah mengambil masa 2 tahun 6 bulan dalam tempoh tersebut, aku telahpun berjaya menghabiskan pengajian di sana. Pelbagai kisah suka duka yang aku perolehi di kolej tersebut. Penuh ranjau dan onak duri, chewah. Haha. Alhamdulillah dan syukur ke hadrat Ilahi yang aku berjaya menamatkan pengajian dengan keputusan cukup makan.

Gambar di bawah diambil semasa sehari sebelum hari konvokesyen aku yang berlangsung di Hotel Legend, Kuala Lumpur. Masa ini aku serta keluarga menetap sementara di Hotel Kowloon yang terletak tidak jauh dari Jalan TAR. Selain keluarga aku, kami juga didatangi dengan sahabat baik dengan sepupu aku.

Masih lagi merujuk kepada gambar di bawah. Dari kiri ialah sahabat baik aku Mohamad Luqman, Almarhum Alifh Omar (adik aku), Aku, Tam Spider (ya, ni betul-betul punya, bukan edit guna photoshop), adik aku Ariffin, Muslim dan sepupu aku Suharto Sedik. Pada masa ini kebetulan jumpa Tam Spider yang baru sahaja selesai makan malam di kedai mamak tidak jauh dari hotel yang kami diami.

It was a blast! Banyak kenangan manis masa ni. Kami adik beradik beserta rakan dan sepupu aku pergi ronda-ronda sekitar Kuala Lumpur dari Sogo sehinggalah ke Bukit Bintang. Kalau di tempat kami, agak jarang berjumpa dengan gedung membeli belah yang luas dan besar macam di sini. Kalau ada mesin merentas masa, ingin sangat nak kembali ke zaman ini. Huhu.



2 comments:

  1. Kalaulah DeLorean time machine tu betul2 wujud kan... haha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu kalo betul2 wujud lagi la best bang. great scott!!

      Delete

silakan memberi sebarang komen...whether it's good or bad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...