Thursday, February 24, 2022

ULASAN RINGKAS SIRI NETFLIX : JU-ON ORIGINS (2020)

ULASAN RINGKAS SIRI NETFLIX : JU-ON ORIGINS (2020)

Siri franchise filem Ju-On sebenarnya bukanlah asing buat peminat genre horror di seluruh dunia. Filem Ju-On telah menjalani beberapa sequel sebelum ini dan ianya juga pernah diadaptasikan ke versi Hollywood. Apabila pihak Netflix mengumumkan untuk menghasilkan sebuah siri Ju-On, ianya bukanlah sesuatu yang memeranjatkan.

Seperti filem-filem Ju-On sebelum ini, siri Origins ini juga menceritakan tentang rumah yang telah disumpah dan bakal mengundang maut kepada sesiapa yang memasukinya. Plot sebegini sebenarnya sudah banyak diceritakan sehingga ianya nampak membosankan. Entah kenapa, setelah selesai menonton keenam-enam episod dari musim pertama ini, aku menyerah kalah dan jika dibuat musim kedua sekalipun aku rasa malas nak teruskan. Seriously bosan. Penulis skrip seakan-akan sudah kehilangan idea rasanya.

Faktor kedua yang membuatkan siri Netflix ini tidak sukses ialah penceritaan yang terlalu banyak plothole sampai mencacatkan jalan cerita sebenar. Terlalu banyak persoalan yang menuntu jawapan tetapi gagal untuk dirungkai. Disebabkan ini jugalah, siri Netflix ini antara yang terburuk pernah aku tonton.

Jangan salah faham, aku sebenarnya peminat setia filem horror dari Jepun. Pada pendapat aku, remake The Ring versi Hollywood pun tidaklah seteruk siri Netflix ini.

Rating? 1/5




No comments:

Post a Comment

silakan memberi sebarang komen...whether it's good or bad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...