Monday, September 23, 2013

Bintulu Buskers : Live Acoustic Performance at Exotic Merger's 10 Anniversary, Parkcity Mall Bintulu

Pada 14hb September 2013, bersamaan dengan sabtu minggu lepas, aku menyertai persembahan komuniti muzik akustik iaitu Bintulu Buskers membuat persembahan di Parkcity Mall Bintulu. Ini merupakan kali kedua aku membuat persembahan di shopping mall ini, kali pertama dulu aku buat persembahan akustik bersama kumpulan Regiment Of Kid-Do-Wrong bersempena dengan acara perasmian Bintulu Visual-Art Community pada tahun 2011 dahulu. Lama jugak tu.

Kali ini agak berlainan sedikit. Kalau dulunya aku dan rakan2 cuma perform dengan gitar tong saja, tapi kali ini ada bantuan dari percussionist, acoustic bass guitar serta cajon. Berbalik kepada event ini iaitu Exotic Merger's 10 Anniversary. Ianya sebenarnya bagi menyambut ulangtahun ke-10 untuk kesatuan kedai pendandan rambut yang boleh dikatakan famous juga la di Bintulu (aku tak tahu menahu dalam hal ni, gua botak beb, mana ada rambut haha).

Terima kasih aku ucapkan kepada pihak penganjur kerana sudi menjemput Bintulu Buskers untuk memeriahkan lagi suasana di acara sambutan ulangtahun tersebut. Aku juga berkesempatan berduet dengan vokalis utama band Regiment Of Kid-Do-Wrong iaitu cik Gazelina Mark, kalau diikutkan kami berdualah anggota band ROKDW (singkatan untuk Regiment Of Kid-Do-Wrong) yang selalu mengikuti aktiviti-aktiviti yang dibuat oleh Bintulu Buskers. Support kawan punya pasal haha lagipun komuniti muzik di Bintulu kecil sahaja, yang pastinya kami cuba untuk support mana2 band yang ada di tempat kami ini.

Jom layan gambar pulak!




Pengamen Jalanan?

Masa ni kami sedang mendendangkan lagu "Rileks Brader" (Original Artists : Art Fazil feat. Imuda)



Duet bersama Tuan Lee

Bintulu Buskers : Live Acoustic Performance @ Parkcity Mall, Bintulu

Songlist:
1. If You Want Me (OST Once Cover)
2. Kingston Town (UB40)
3. Lagu (Bo Amir Ikram)

8 comments:

  1. Tabik!...versatile sungguh En Adi ni...

    ReplyDelete
  2. you guys are great. suara pompuan tu power siot.
    ko tahu aku tengok youtube ni aku imegin apa?
    kalau korang masuk british got talent gitu, apa reaksi judges?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa reaksi judges "we got plenty talents like you guys here in britain....so why bother picking you?" hahaha....kitorang biasa2 saja bro

      Delete
  3. UB40!..caya lah adi,lama tak dengo lagu ni,nice cover (y) <-- macam facebook..heheh

    ReplyDelete

silakan memberi sebarang komen...whether it's good or bad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...