Monday, January 19, 2015

CERKAS : AKU, ALAM MISTIK DAN ROCK & ROLL (BAHAGIAN KEDUA)

"Balqis, kembalilah kepada kekanda," Ujar Percius kepada isterinya

"Aku tidak mahu! Biar aku terperangkap dalam tubuh ini selamanya," Balqis makin berang, hatinya luluh dan terlalu kecewa

"Kembalilah ke kampung kita, sayang. Kekanda rindu untuk menyembah api bersama Adinda seperti dahulu," kata Percius dengan penuh kelembutan. Mereka berdua merupakan penganut agama Majusi yang taat.

"Tidak sama sekali! Selagi kau tak belikan aku kereta Perodua Axia Special Edition gear otomatik, selagi itu aku tidak ingin pulang ke kampung bersamamu," teriak Balqis di mana emosinya semakin terganggu dek kerana permintaannya tidak ditunaikan oleh suami tercinta, si Percius.

"Tidak! Aku tidak mahu pulang....," suara wanita mula keluar dari mulut Nasrul, persis suara Balqis, seorang permaisuri bunian beragama Majusi yang terperangkap di dalam tubuhnya. Jika dilihat dengan mata kasar, kelibat Nasrul seolah2 bermonolog dengan dirinya sendiri. Tidak ramai yang tahu bahawasanya di dalam tubuh Nasrul ada penghuni asing yang datang merempat.

Sedang Nasrul berkata-kata seorang diri seperti orang gila, rakan serumahnya Fairol jadi tidak keruan, ketakutan melanda dirinya. Fairol lalu bergegas meluru ke surau Kampung Pandan dan mencari ustaz yang pandai membuat perubatan Ruqyah Syar'iyah.

Sekian.

(Aku, Alam Mistik dan Rock N Roll. Bahagian kedua)

3 comments:

  1. Gerek. We want more we want more!!!

    ReplyDelete
  2. agak2nya apa la yg cuba sampaikan oleh penulis melalui mesej2 tersembunyi di sebalik post2 cerkas ni ek? hehe

    ReplyDelete

silakan memberi sebarang komen...whether it's good or bad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...