Monday, June 22, 2015

Movie Review - It Follows (2015)

Official Movie Poster

It Follows (2015)

Mungkin ramai di kalangan kita yang merindui feel ketika menonton filem seram dari dekad 80'an seperti Nightmare On Elm Street, Friday The 13th, The Thing dan sebagainya. Apa yang menariknya tentang filem It Follow ini, ianya berjaya mengembalikan keseronokan menonton filem seram dengan gaya penceritaan seperti kita menontonnya di dekad 80an! Cukup dengan runut bunyi filem ini yang majoritinya didominasikan dengan bunyian synth yang menyeramkan. Ianya terbukti berkesan, Kudos buat pencipta runut bunyi filem ini iaitu Disasterpeace.

Dari segi visual juga ianya tidak menghampakan. Teknik penggambaran yang kadang-kadang statik dan diiringi kejutan disaat yang diperlukan memang berjaya. Pengarah filem ini mampu membawa watak-watak lain dalam cerita ini berkembang karektornya seiring dengan penceritaan.

Cuma satu sahaja kelemahan filem ini, iaitu storyline yang agak membosankan dan tidak seperti yang dijangkakan. Trailer filem ini sebelumnya menjanjikan kejutan yang maha dahsyat dari segi visual. Akan tetapi pengakhirannya membuatkan mereka yang menonton filem ini terasa tertipu. Secara peribadi saya beranggapan ianya seperti filem indie dari genre horror yang tidak menjadi. Oleh kerana satu kecacatan ini membuatkan filem ini mudah dilupakan dan semestinya tidak layak dinobatkan sebagai di antara filem-filem paling seram untuk tahun 2015. Rating? 2/5

Official Movie Trailer

6 comments:

  1. ramai yang review bagus.
    kat group Movie Addict pun ramai yang puji.

    so mixed review laa ni movie.

    ReplyDelete
  2. alaaa... portdy kalau tgk gambar awek mat salleh (atau jepang) semua jadi bagus, hehehe

    ReplyDelete
  3. wow, berdebar trailer..
    ni boleh passing passing ni danger ni

    ReplyDelete
  4. tuan portdy, jangan terpedaya dengan review hehehe...

    ReplyDelete
  5. Dah tgk sebelum posa haritu..ini movie takleh tgk time posa nanti batal..heheh

    ReplyDelete

silakan memberi sebarang komen...whether it's good or bad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...