Sunday, December 25, 2011

Pics Menarik Sepanjang Sesi Jamming Metuk Ulau Projekt (Jamming Penutup Tahun 2011)

Pada hari sabtu yang semalam (24hb Disember 2011, sehari sebelum Hari Natal), aku serta rakan2 blogger merangkap rokes kental era 90'an (bro Ijau dan Korawk) serta diiringi rakan2 lain seperti Rizal Gamer Sayur, Azrol selaku pemain gitar utama dan semestinya drummer otai si Bro Kandar telah menjalani sesi jamming yang sering dikaitkan dengan nama Sesi Jamming Metuk Ulau Projekt! Di bawah merupakan beberapa pics yang diambil oleh bro Rizal Gamer Sayur menggunakan kamera aku iaitu Nikon Coolpix S5100. Ulasan lengkap tentang sesi jamming ini boleh dilihat pada blog Geng Kereta Sapu (Kepunyaan Bro Korawk) dan Ada Apa Dengan Ijau? (Kepunyaan Bro Ijau). Aku malas nak review pasal perihal teknikal di dalam studio ni, aku mengaku aku memang tak reti, yang aku tahu, main gitar bass & meniru aksi Cliff Burton / Steve Harris ajer hahaha....(sori guys!)


Bob Kandar: "Amma Pa! Bila nak start ni? Aku dah tak sabar nak bawak lagu Half (Saturnine) ni?

Adi Herman: "Rileks bro, jap lagi kita start. Biar lambat asal selamat"

Bob Kandar: "Apa kau ingat aku ni nak ambik kelas memandu ka?"

Bob Kandar: "Woi Budak Shaolin 3 ekor! Cepat la jalan...Kita jamming sejam, bukan 24 jam!"

Bro Azrol (paling kanan) sedang asyik me-shredding-kan gitar beliau sambil ditemani vokal dari bro Ijau yang cukup manTOP. Jangan tanya kenapa aku (kat tengah tu) berkaki ayam semasa Jamming...ikut suka aku la, adoyai!

Bro Ijau: "Cilakak punya mic! Buat bunyi Humming Bird pulak dah...ini boleh bikin gegendang aku meletop ni"

Kelihatan Bro Korawk (Paling Kiri) sedang asyik memainkan riff2 hebat untuk lagu2 Iron Maiden yang didendangkan. Kalo tengok dari sisi belakang, rupa bro Korawk macam Kuririn Dragonball Z plak (haha jangan marah bro...aku pun apa kurang nya)

Bro Ijau: "Apa? dah nak abis ker? One more song lagi? ish tak boleh jadi ni...tak puas hati la. Kena ada sequel untuk sesi jamming ni...Wadapak!"


Bersambung...

3 comments:

  1. ini gambar2 bagus... sbb snap waktu peristiwa sdg berlaku, gmbr2 yg aku snap semuanya slps kejadian

    ReplyDelete
  2. hahaa pics semasa di Crime Scene! Studio Ah Sik memang best, cuma part nak cari parking time tengahari di Li Hua Plaza memang FAKAP!

    ReplyDelete

silakan memberi sebarang komen...whether it's good or bad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...