Saturday, December 7, 2013

Majlis Persandingan Korawk Al Naseer Di Dewan Suarah Mukah : Hail To The King!

Semalam dah keluar teaser, yang ini pula entri sebenar!

Perancangan untuk perjalanan secara konvoi ke masjlis persandingan saudara Korawk serta isteri sebenarnya telahpun dirancang oleh aku serta rakan2 melalui diskusi di facebook serta semasa lepak2 di kedai makan kira2 beberapa bulan sebelumnya. Kalau ikut perancangan, aku serta rakan2 yang akan ikut serta akan bergerak dari Bintulu sekitar pukul 7 pagi begitu dan perjalanan dari tempat kami ke Mukah mengambil masa lebih kurang 3 jam. Akan tetapi atas sebab yang tidak dapat dielakkan, kami bertolak lambat sedikit, lebih kurang pukul 8:15 pagi begitu (bro Arep merangkap drummer untuk band aku TRESNO lambat bertolak disebabkan nak mandikan anak dia, tak apa, yang itu dimaafkan lah). Ada 3 buah kereta yang ikut serta dalam konvoi ini dan tidak seorang driver pun yang familiar dengan jalan2 di pasar Mukah (memang kes bahaya ni haha).

Nak dijadikan cerita, kami terserempak pula dengan bro Ijau serta keluarga dengan kereta Imago SMF nya. Nasib ada bro Ijau yang jadi tourist guide bagi menunjukkan jalan ke arah Dewan Suarah Mukah, itu pun masih jugak sesat (2 buah kereta kawan aku tadi boleh tersalah jalan menuju ke pasar lama Mukah pulak instead of pergi ke Dewan Suarah haha). Akhirnya kami pun sampai juga ke destinasi kira2 dalam pukul 11 pagi begitu. Drummer band Curse Of God, saudara Rashid (a.k.a Goatfather of Bintulu Black Metal hahaha ni kira nama parody dia) dah tercegat di depan pintu dewan tersebut sambil berleter "apasal korang lambat sangat sampai ke sini? sesat ka?" well memang dah sesat pun haha. Saudara Rashid juga menjadi juru gambar untuk event tersebut sekaligus menjadi driver untuk kereta pengantin. Banyak betul tugas dia masa tu.

 Dari Kiri: Ijau, Arep TRESNO serta anaknya, Rudy (drummer band Erectus), Korawk serta isteri, Rashid (drummer band Curse Of God), Rizal dan aku.

 Ini pula gaya free-style malu-malu...

 Rashid bersama pasangan pengantin

 Aku dengan pasangan pengantin (eh eh malu pulak si Korawk dgn isteri)

 Ini pula dinamakan Jerunai, boleh dikatakan seperti makam untuk orang kenamaan di Mukah pada zaman dahulu kala. Yang ini bukan yang betul punya, olok-olok saja, menjadi perhiasn di hadapan pintu masuk Dewan Suarah Mukah.

Ini pula description tentang Jerunai yang entah bagaimana boleh terjatuh di atas rumput

Selesai sahaja kami makan di dewan tersebut, pasangan pengantin pula keluar ke tempat berkenaan untuk sesi fotografi bersama jurugambar yang seorang lagi dan dikatakan mereka buat shooting di tepi pantai. Aku serta isteri dan rakan2 lain pun bersurai. Arep serta keluarga membuat keputusan untuk bermalam di bandar Sibu (lebih kurang 2 jam perjalanan dari Mukah) manakala saudara Rudy pula balik pula ke Bintulu setelah selesai majlis tersebut. Aku dan family lepak dulu di bandar kecil Mukah ni buat semalam. Tak ada nak kejar dateline sangat pun aku masa tu. Sempat pula lepak dengan pengantin lelaki si Korawk pada waktu petangnya di pantai Pesta Kaul Mukah, itu pun kejap aje, menyempat nak lepak sama, nak hilangkan stress katanya haha...

Monoloque feat. Atilia - Kekanda Adinda 

Video ini khas ditujukan kepada sahabatku Korawk Al Naseer, selamat menjalani hidup berumahtangga...welcome to the club, bro!


6 comments:

silakan memberi sebarang komen...whether it's good or bad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...