Wednesday, January 28, 2015

CERKAS : AKU, ALAM MISTIK DAN ROCK & ROLL (BAHAGIAN KE-LIMA)

Darah berlumuran di sekitar kawasan berlumpur itu. Kedengaran jerit tawa Zos Kia Kultus menyelubungi belantara yang menjadi penjaranya. Walaupun sudah terkeluar isi perut dan dada tertoreh dek rembatan cemeti dari Percius, namun Zos Kia Kultus masih mampu mengilai ketawa bagai hilang akal. Bagaikan seorang pembunuh mental yang sadis, Percius masih lagi bertubi-tubi menghempas cemetinya ke arah Zos Kia Kultus yang terjerat di dalam lingkaran biawak-biawak lumpur itu.

"Haha...aku takkan mati, Percius. Percayalah aku pasti kembali. Ini baru permulaaan," ujar Zos Kia Kultus dalam menahan kesakitan akibat isi perutnya sudah terburai dek libasan cemeti Percius. Tanpa segan silu dan penuh rasa dendam, Percius memijak dada Zos Kia Kultus dengan perasaan megah. "Aku akan tanam kau hidup-hidup sampai ke perut bumi, bedebah!" tengking Percius lalu terus melompat dan menerajang dada Zos Kia Kultus. Akibat impak tendangan tadi, jasad Zos Kia Kultus ditelan dengan derasnya ke dalam lingkaran lumpur itu bersama-sama sekumpulan biawak yang mencengkamnya, menuju ke dasar bumi.

"Percayalah, Percius laknat....aku pasti akan kembali," jeritan perlahan Zos Kia Kultus yang semakin pudar di dalam lingkaran lumpur, hampir tidak kedengaran. Apabila kelibat Zos Kia Kultus tiada lagi, maka Percius beredar dari situ, lalu terbang menuju ke kuarters kediaman Nasrul dan Fairol.

Hilai tawa Balqis tidak putus-putus keluar dari mulut Nasrul. Sebelum itu, Nasrul muntah nanah dan darah di dalam rumahnya semasa sesi ruqyah tadi. Bau hanyir semakin menggamit deria hidu setiap manusia yang berada di rumah itu. Kali ini Nasrul semakin mengganas, entiti Balqis yang terperangkap di dalam badannya itu semakin hilang kawalan. Anjing menyalak semakin menggila di luar perkarangan sekolah tersebut. 'Ini bukan makhluk sembarangan,' ujar hati Ustaz Mahfuz Al Hafiz. Selama dia berkecimpung di dalam dunia perubatan alternatif Islam, baru pertama kali inilah dia melihat kes sebegini. Namun dia tetap tidak berputus asa.

"Wahai makhluk durjana, nyah kau dari badan anak muda ini," jerit Ustaz Mahfuz sambil memicit ibu jadi kaki Nasrul. Tidak lupa juga beberapa kalimah tauhid diucapkan seiring dengan perbuatan tersebut. Dengan tidak semena-mena, entiti Balqis sudah terhumban keluar dari tubuh Nasrul, setelah hampir 4 jam bertarung.

Balqis yang terawang-awang di halaman rumah kuarters tadi sempat disambut oleh suaminya Penghulu Percius. Setelah Ustaz Mahfuz berjaya mengeluarkan Balqis keluar dari tubuh Nasrul, tanpa membuang masa, Percius sempat menyambutnya dengan pantas.

"Terima kasih wahai suamiku," kata Balqis dalam nada yang lemah. Lalu Balqis memeluk erat Percius tanpa segan silu, tanpa rasa bersalah.

"Oh, penderitaanmu belum berakhir lagi sayang. Sebagai hukuman dengan apa yang telah kau lakukan padaku, aku akan seksa kau cukup-cukup selepas ini," gertak Percius kepada Balqis yang masih dalam genggamannya itu. Seakan tidak percaya, Balqis menangis lalu meminta maaf kepada Percius. Tapi ianya sudah terlambat, sepantas kilat, Percius menerajang Balqis lalu dia terpelanting masuk ke kawasan lumpur, tempat yang sama di mana Zos Kia Kultus diseksa.

"Tidak! Abang, maafkan aku....," jerit Balqis namun tidak diendahkan oleh Percius. Tanpa membuang masa, Percius mengeluarkan cemetinya lalu melibas ke arah isterinya yang curang itu. Habis kulit badan Balqis terkoyak. Bagai hilang akal, Percius meneruskan acara seksaaan itu sehinggalah hatinya puas.

Manakala di kuarters kerajaan Sekolah Kebangsaan Kampung Pandan,

"Encik Nasrul, tidak ada apa-apa?" tanya Ustaz Mahfuz kepada Nasrul. Badan Nasrul masih lemah, seperti bertarung Muay Thai dengan Tony Jaa rasanya.

"Alhamdulillah, saya OK saja ustaz, cuma masih terlalu lemah," kata Nasrul kepada Ustaz Mahfuz. "Itulah kau Nasrul, main gitar masa maghrib tadi, pastu main lagu Black Metal pulak, mana tak benda nama jin setan datang hinggap dan masuk badan kau," tiba-tiba sahaja Fairol mencelah semasa Nasrul sedang berborak dengan Ustaz Mahfuz.

"Fuck You! Orang yang tak dengar lagu Black Metal pun boleh kena rasuk jugak la," kata Nasrul kepada Fairol dengan nada marah. Mereka berdua memang begini, suka gaduh-gaduh ringan sebegini seperti nak bertumbuk betul-betul, tapi acah sahaja.

"Fuck you too....kurang asam kau Nasrul. Baik aku tak payah panggil ustaz tadi. Biar kau mampus kat bilik tadi," kata Fairol kepada Nasrul sambil mengisyaratkan jari tengah kepada Nasrul.

"Udah-udah la tu, tak baik gaduh-gaduh. Nah, Encik Nasrul minum air zam zam yang saya bawak ni. Mudahan makhluk halus tadi tidak lagi datang kacau Encik Nasrul," kata Ustaz Mahfuz kepada Nasrul dengan nada yang tenang lagi aman damai.

Sekian.

(Aku, Alam Mistik dan Rock N Roll. Bahagian Lima).

4 comments:

  1. Replies
    1. Belom lagi boss. Masih ada satu bahagian lagi. Part 6 - ending dia.

      Delete
  2. Jahat betul balqis yek curang rupanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup, memang jahat bro. Sama jahat mcm Bazuzu (demon dlm The Exorcist).

      Delete

silakan memberi sebarang komen...whether it's good or bad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...