Monday, December 10, 2018

Nota Ringkas Buat Isteri Sempena Ulangtahun Perkahwinan

Why so serious?

Selamat ulangtahun perkahwinan yang ke-11 buat isteri tersayang. Maaflah kalau kita tak sambut secara grand tahun ni (tahun-tahun sebelum ni pun sambut ala kadar saja). Lebih elok kita sambut sederhana sahaja, sesuai dengan kemampuan kita. Maafkan abang juga kalau abang tak seromantik macam dulu (kalau diikutkan abang bukanlah seorang yang romantik pun, maklumlah abang ni kan seorang rocker la katakan). Yelah, kita ni semakin tua, kalau buat adegan romantik macam orang-orang muda nanti nampak sangat ciri-ciri menyampahnya. Takut nanti orang lain meluat pulak tengok.

Terima kasih kerana menerima abang yang hakikatnya tidak punya apa-apa ni. Abang hanyalah seorang rakyat marhaen yang punyai mentaliti tipikal lelaki melayu; ego, kurang sensitif, selalu lalai dan alpa serta kadang-kadang tu pemalas. Tapi percayalah, abang tak akan cari lebih dari yang satu. Kalau cari lebih-lebih karang, abang tau nasib abang macam mana. Confirm tidur luar rumah dan jadi gelandangan di rumah sendiri la jawabnya.

Kita dah harungi pelbagai benda bersama. Pahit manis, riang ria, hati berkecamuk, kemuncak dan terbabas; hal-hal sebegini kita sudah puas lalui bersama. Sudah pasti di hari-hari yang mendatang, ujian Tuhan juga akan menyusul. Pada ketika itu sudah pastinya kita akan laluinya dengan lapang dada dan sedaya upaya menerima qada dan qadarNya.

Tiada siapa lagi yang sanggup abang habiskan sisa hidup ini bersama melainkan dengan isteri tercinta. Abang sentiasa berdoa agar hidup kita sentiasa dirahmati Allah selalu. Kehadiran anak kita sudah semestinya menjadi pengikat kasih yang paling kuat di dalam hidup kita. Semoga kita akan menjadi tua, gemuk dan hodoh bersama sehingga ke akhir hayat. Amin ya rabbil alamin. 

P/S : Gambar hanyalah sekadar cadangan untuk hiasan. Aku pun tak tahu apa motif nak tunjuk sepotong kek tu walhal itu bukan kek kami. Haha. Buat teman-teman yang masih belum mendirikan rumah tangga, aku doakan agar kalian cepat-cepat bertemu jodoh dan dipermudahkan urusan sedemikian. Kalau niat kita nak mendirikan rumah tangga ni adalah kerana Allah, nescaya Dia akan permudahkan segalanya. Percayalah.


5 comments:

  1. Happy anniversary adi n wife.moga kekal hingga ke jannah.aminn..

    ReplyDelete
  2. aduihhh... kenapa tak nak tunjuk wajah dan muka nya tu...? kami nak kenal jugak daa.. hehehehh

    ReplyDelete
  3. hi.. content blog menarik.. lets blogwalking and click iklan..done follow u.. follow me back.. http://acuyuhan.blogspot.com/ thanks

    ReplyDelete

silakan memberi sebarang komen...whether it's good or bad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...