Thursday, June 23, 2022

ULASAN RINGKAS ANIME : MY DRESS-UP DARLING (2022)

 ULASAN RINGKAS ANIME : MY DRESS-UP DARLING (2022)

Akibat direkomen oleh salah seorang sahabat aku, aku pun cubalah menonton anime terbaru ini. Ianya masih lagi dikeluarkan dalam episod pertama buat masa sekarang. Dikhabarkan juga anime ini berasal dari manga bertajuk "Sono Bisuku Doru Wa Koi O Suru", ianya mengetengahkan genre slice of life dan romantic comedy.
Anime ini berkisar tentang kisah seorang pemuda bernama Wakana Gojo yang mempunyai minat yang mendalam membuat patung Hina (patung yang sering dijadikan hiasan semasa zaman maharaja Jepun di era Heian).
Keluarga Gojo juga menjalankan perniagaan membuat patung Hina secara turun temurun. Di sekolahnya Gojo merupakan seorang yang pendiam dan sukar bersosial dengan sesiapa pun di dalam kelasnya. Sehinggalah dia bertembung dengan seorang pelajar wanita sekelasnya bernama Marin Kitagawa yang juga mempunyai minat dalam dunia Cosplay.
Aku memang minat anime yang bergenre sebegini, cuma kadang-kala tidak bernasib baik menonton anime rom-com yang mempunyai pengakhiran mengecewakan seperti "Rent A Girlfriend" dan "Quintessential Quintuplet". Setakat ini anime "My Dress-Up Darling" nampak tidak mengecewakan dan mempunyai storyline yang mampu menarik tontonan aku sehingga ke episod akhir. Harap OK la.



1 comment:

  1. aku dah tak terlayan anime-anime ni... yang masih follow pun tinggal One Piece saja

    ReplyDelete

silakan memberi sebarang komen...whether it's good or bad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...