Thursday, November 3, 2011

TRESNO : Their 1st Ever Performance! Live at Dewan Suarah Bintulu!

Sejarah TRESNO (part 1)

TRESNO, mungkin ramai yang tidak mengetahui kewujudan band ini. Well, I don't blame you, we're not some big rockstars anyway haha.Band ini merupakan sebuah band yang bergenre indie/britpop/alternative rock dan diasaskan oleh aku (Adi Herman). Pada awal pembabitan aku dan rakan2 seperjuangan dalam band ini, kami banyak memainkan lagu2 cover dari pelbagai band british rock seperti Muse, Oasis, Coldplay dan ada juga kami mempersembahkan lagu2 dari band indie tempatan kesukaan kami seperti Nice Stupid Playground. Mula ditubuhkan pada tahun 2001 semasa aku masih lagi study di Kolej Profesional Mara Beranang, Selangor (langsung tak femes kolej aku ni haha) dan line-up terawal cuma aku Adi Herman (vocals, guitars, keyboards) dan Izzat Syazni (Drums). Lebih kurang macam The White Stripes la masa tu haha.

Ok takper la, lain kali aku akan cerita lebih lanjut tentang band aku yang masih dalam keadaan hiatus ini. TRESNO is proudly present to you, our 1st ever performance! Enjoy!



VENUE: DEWAN SUARAH BINTULU (GROUND FLOOR)
DATE: 15 JANUARY 2005
SONGS: COVER SONGS FROM MUSE
1) UNO
2) PLUG IN BABY
3) UNINTENDED
4) HYSTERIA
5) TIME IS RUNNING OUT

Zaman kegemilangan Underground Scene Bintulu, dalam tahun 2005 sahaja ada lebih dari 5 gig, band2 local tumbuh mcm cendawan selepas hujan.Tahun ni juga tengah hot album Muse "Absolution"...itu pasal band gua banyak perform lagu diorang hehe next year nya (2006) kebanyakan gig yang kami sertai, kami akan bawa lagu ciptaan sendiri.

No comments:

Post a Comment

silakan memberi sebarang komen...whether it's good or bad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...