Tuesday, March 20, 2012

Pics Study Room Aku (Or Should I Say...The Rock Room!)

The Rocking Room!

My little family sudah hampir 4 tahun menetap di Flat Kuarters Kerajaan di sebuah universiti tempatan di sini. Since that my wifey menjawat pekerjaan sebagai seorang pembantu perpustakaan di IPTA tersebut, so amat mudahlah untuk kami sekeluarga menetap di flat berkenaan. Walaupun hakikatnya elaun perumahan dipotong daripada gaji haha.

Rumah kami tidaklah sebesar mana pun, cuma ada 2 buah bilik tidur, ruang tamu dan dapur serta toilet yang cukup kami yang berkeluarga kecil sahaja. Kalau ada anak sampai 10 orang alamatnya sesak jugak la rumah ni dibuatnya haha.

Anyway, fokus kita bukanlah pada rumah aku ni, akan tetapi pada bilik belakang yang asalnya menjadi guest room jika ada tetamu yang datang untuk ziarah semalam dua. Akan tetapi bilik ini jugalah menjadi studio jamming mini aku disebabkan ianya juga berfungsi menjadi storage space untuk aku menyimpan alatan muzik yang dah lama aku simpan dan kumpul untuk aku jadikan aset semasa hari tua kelak haha. List2 music instrument aku boleh refer dengan entri blog aku yang terdahulu iaitu Another Year Gone By (2011). Ops! ada penambahan terbaru iaitu Ibanez GAX30 aku haha.

Beberapa koleksi alatan muzik, meja laptop serta koleksi DVD/CD aku


Bilik ini multi-purpose sebenarnya, boleh jadi tempat jemuran pakaian di kala hari mendung di luar rumah, boleh jadi studio jamming mini or guest room (just like i said) dan semestinya ianya juga tempat untuk aku mencari idea dalam menulis blog2 aku ni (Molotov Cocktailz ataupun Metuk Ulau Underground Voices). Selain daripada itu ianya juga berfungsi menjadi studio untuk aku buat rakaman video muzik tahap amatur aku (video performance secara akustik bawak lagu cover artis2 tertentu, sila rujuk youtube channel aku) hahah hobi buang masa di malam hujung minggu.

Terdapat pada meja laptop aku juga beberapa koleksi CD yang sekian lama aku simpan, meliputi wide range of genre, dari alternative ke metal, grindcore ke rapcore, lagu klasik (Ramli Sarip & M Nasir) hinggalah ke band2 indie yang old school / evergreen seperti Nice Stupid Playground, OAG, The Times, The Cranberries, Oasis dan sebagainya. Koleksi DVD pula merangkumi konsert Iron Maiden, Sil khannaz Bootleg Live, HIM Video Collection, Ozzfest 10th Anniversary dan beberapa lagi yang malas aku nak taip title nya. Bukannya aku nak jual pun haha. Koleksi DVD/CD aku ni terdiri dari bermacam2 jenis, dari original hinggalah ke versi Cetak Rompak (well nak buat macam maner...aku pun macam korang jugak, bersubahat dalam merosakkan industri muzik kita secara tidak sengaja huhu sedih!)

Meja Laptop yang banyak berjasa dengan aku. Atas meja tu ada Majalah Karisma yang secara eksklusifnya mempunyai signature Syaithan dari Impiety dan jam dinding As Sahar


Kadang2 aku suka melukis kartun / karikatur di bilik study ni, sambil layan melukis bersama anak aku si Ainul (my sweet Ainul cuma melukis pada kertas biasa & guna krayon sahaja while aku pula dengan Drawing Paper & mechanical pencils serta beberapa alatan lukisan lain). Tapi sekarang ni amat jarang untuk jari jemari aku berkecimpung dalam arena melukis kartun lagi, disebabkan aku asyik fokus dalam dunia muzik sahaja ermmm ntah la...sebaik2nya aku fokus on the family la...hobi bermuzik ni pun sepatutnya aku perlahankan sikit momentumnya disebabkan aku sekarang sudah berkeluarga. Anyway apa2pun bilik ini tetap memberi beribu macam inspirasi dalam berkarya untuk aku, any given time!

This video is dedicated to my study room haha (bangang punya tribute! Apa kaitan garage dengan bilik?):

Weezer - In The Garage (Live Performance)

12 comments:

  1. bilit aku dah macam sarang tikus ya Allah!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah nama nya bilik prg bujang...nak buat mcm mana

      Delete
  2. itulah namanya bilik yang tiada sentuhan kaum hawa hahahahhaa....sedih...cepat2 gik kawen nun hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. senang jak cara ku mun nak ngemas rumah, bakar saja!!! hahahaha

      Delete
    2. sindrom Usop Wilcha...kito bakor!!!

      Delete
  3. sempoi..dah macam album allahyarham sudirman pulak,lagu dari sebuah bilik..hehe

    ReplyDelete
  4. bang, klu beli cetak rompak jgn la buat statement secara terbuka... gunala istilah2 bertapis, contohnya beli cd versi lanun

    ReplyDelete
  5. bro ijau, takpa bro setiap kita sering buat silap...hahah walapun pedih utk dipandang tapi ianya hakikat hahah

    bro wan, haha lagu2 dari bilik ok lagi...jgn dari keranda sudah la hahah

    ReplyDelete
  6. ok la asalkan ada beli pun ok ... www.redlomo.com :)

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. Haha...more like store inc. bro...kalah Metallica mcm ni hahaha...

      Delete

silakan memberi sebarang komen...whether it's good or bad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...