Monday, November 19, 2012

CD Review : Impiety's Dominator (Rilisan 2008)

Front Cover of Impiety's Dominator
Song titles and credit with exclusice signature of Syaithan himself!
"It Is Not Sufficient That I Succeed, All Others Must Fail. And So...Let Blood Be Shed"
- Chinggis Khan

CD EP Impiety yang berjudul Dominator ini merupakan rilisan mereka yang ke 15 sebelum keluaran album seperti "Terroreign" dan "Ravage and Conquer". Ok aku tahu ada sesetengah mat metal di luar sana yang dah tawar hati dengan band ini selepas mereka mengeluarkan EP berjudul "Formidonis Nex Cultus" (sila rujuk entri yang pernah dibuat oleh pemilik blog Faithcraft Production yang bertajuk "Impiety Yang Hebat Itu" dan aku bersetuju dengan pendapat bro Rammy itu). Well, prinsip aku tetap sama apabila mendengar muzik dari Impiety...impressed with the music but not by the lyrics.

Official T-shirt for Impiety's Dominator
Back design of the t-shirt! Awesome quotes by Temujin!
CD dan tshirt Impiety ini aku beli dari taukeh besar Menjrex Nerto iaitu bro Tazudin, a long time friend of mine dan frontman kepada band Death Metal bertaraf cult di Sarawak iaitu Larrong. EP ini dirakam oleh Ariffin a.k.a. Shyaithan and the geng di Studio 47 sekitar April 2008. EP ini merangkumi 5 buah track dan ianya juga mempunyai sebuah lagu cover dari Sarcofago (band kegemaran Ariffin ni!) iaitu "The Black Vomit". 

Pada bahagian intro yang diberi judul "Introbliteration" dengan bunyian larian kuda, sudah semestinya memberi pembayang tentang kisah yang ingin disampaikan dalam rilisan ini iaitu Lagenda "Temujin" (The Great Chinggis Khan) dan dikorupsikan dengan elemen satanism dan blah blah blah...malas nak elaborate pasal tema ni. Track ke-2 yang berjudul "Slaughterror Superiority" memang aku syok giler mendengar riff2 yang hebat dari Ariffin dan diselitkan nilai2 progresif (just like any other death metal bands), begitu juga dengan lagu "Dominator" serta At War With Temujin"

Kesimpulannya, tak banyak bezanya pada pembawaan muzik mereka jika dibandingkan dengan album terdahulu seperti "Paramount Evil", "Kaos Kommand 696" dan "Skullf**king Armageddon". Rilisan ini di bawah edaran Pulverised Records (Singapore based) dan ianya boleh dikatakan harus-dimiliki jika anda seorang peminat kental The Mighty Impiety!

Impiety - Slaughterror Superiority

Impiety - Dominator

Impiety - At War With Temujin (Live at Ralph's Diner)

10 comments:

  1. aku rasa entri mcm ni lebih sesuai masuk blog MUUV

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah lewat...lagipun skrg ni blog MUUV hanya utk aku promote stuff sahaja...sebab kedua,orang jarang singgah blog tu...sedih™

      Delete
    2. letak gambar dan kasi link kat sini....settle...

      Delete
    3. Lu memang bijak bro faizal...haha next time aku buat cam tu

      Delete
  2. Jangan sedih... aku selalu nak tinggal komen, masalahnya aku err tak reti nak komen review music citarasa abang nih... hehe... brutal ada juak sikit, tapi for sure dlm hati ada taman... ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan setakat taman sis, dalam hati kamek tok pun ada dusun buah sekali haha...besala orang dah kawen ni...kalo x romantik tak best la hidup berumahtangga hehe...jiwa masih brutal cuma peratusan sudah jadi kecil berbanding masa bujang dulu yg terlebih ekstrim....hehe

      Delete
  3. wa pun metal outside,garden inside bro..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Garden inside is good bro..tapi jangan jadi Fool's Garden (lemon tree) sudah...hehe

      Delete
    2. Hahah *tumpang lalu* jejaka berhatikan taman tok susah nak cari. :D

      Delete
    3. Oh there is alot of our kind out there...cuma mok carik jak hehe...

      Delete

silakan memberi sebarang komen...whether it's good or bad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...