Sunday, September 28, 2014

Movie Review : Teenage Mutant Ninja Turtles (2014)

Official Movie Poster

Mungkin sebelum ini ada beberapa versi reboot untuk karektor penyu ninja kesukaan ramai (especially kepada bebudak zaman aku kecik dulu) dan ada juga menemui kegagalan dari segi kutipan box office. Ternyata versi tebaru ini tidak mengecewakan. Kesan CGI yang tidak terlalu merapu seperti franchise filem Transformers sebelum ini, jalan cerita yang mudah difahami serta lakonan Megan Fox yang ada variasi (not just being sexy all time, but also with brain). At least kali ini fight scene yang betul2 menarik ialah antara Splinter dgn Shredder! Kick ass!

Official Trailer

P/S: Harap kali ini Michael Bay tak "menghancurkan" watak2 kesayangan ramai ini seperti apa yang berlaku pada movie franchise "Transformers".

7 comments:

  1. semenjak ada teknologi CGI masing2 berebut nak buat filem kartun animasi 80/90an (marvel, DC, smurfs, garfield, GI joe, insp gadget, TMNT, dll... baru atau diributkan (reboot)

    ReplyDelete
  2. I esp love Megan Fox here. She was great in Transformer, but she's even better on her own kick-ass leading lady role. :-)

    ReplyDelete
  3. First time aku tengok trwiler filem ni, nama michael bay keluar dulu...
    Dalqm hati aku..transformers ke....
    Ooooo ninja turtle

    ReplyDelete
  4. Megan fox dah bebaik semula ngan Michael bay ke?kan sebelum ni diorang gado besar

    ReplyDelete
  5. Megan fox dah bebaik semula ngan Michael bay ke?kan sebelum ni diorang gado besar

    ReplyDelete
  6. yang 1990 punya version nampak sangat dia punya suits getahnya tu...tak real langsung...buat potong stim nak tengok...tapi yang baru ni tengok dia punya trailer...wah...nampak macam best...

    ReplyDelete
  7. Kekangan teknologi yg menjadikan filem-filem nie keluar 90an dulu fail. Tapi masatu kita dah cukup seronok dah pasal itula limitation yg ada dulu. Power ranger pun patut buat balik mcm ninja turtles

    ReplyDelete

silakan memberi sebarang komen...whether it's good or bad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...