Monday, January 26, 2015

CERKAS : AKU, ALAM MISTIK DAN ROCK & ROLL (BAHAGIAN KE-EMPAT)

"Aduh! Di mana aku sekarang?" tanya Zos Kia Kultus namun tiada jawapan yang mampu diberikan oleh sesiapa. Terasa seolah-olah dia berada di dalam kawasan berlumpur yang gelap gelita, kurang cahaya datang menyimbah. Zos Kia Kultus kebingungan, tidak pasti lokasi sebenarnya dia terdampar sekarang. Tiba-tiba sahaja segerombolan biawak muncul dari dalam tanah lumpur tersebut lalu mencengkam tangan, kaki dan leher Zos Kia Kultus. Ah, sudah! Aku terperangkap, sejenak Zos Kia Kultus berkata dalam hatinya.

"Masih ingatkah dikau dengan aku, wahai sahabat?" dengan tidak dijangka Percius bersuara lalu muncul di depan mata Zos Kia Kultus. Dalam genggaman ada cemeti bersalut racun berbisa yang telah disimpan berkurun lamanya. Zos Kia Kultus terkesima sebentar melihat raut wajah Percius ketika itu.

Dengan sekelip mata, Percius melibas cemetinya lalu melingkar di keliling leher Zos Kia Kultus. Tidak cukup dengan cengkaman biawak tadi, ditambah pula dengan belitan cemeti berbisa dari Percius. "Haha...aku tak gentar dengan mu, Percius. Cuma aku masih kehairanan, bagaimana aku boleh sampai di sini?" tanya Zos Kia Kultus kepada seterunya, Percius.

"Dirimu telah terhumban dari badan anak muda itu tadi, tatkala ustaz itu sedang mengusir engkau dan isteriku dari tubuhnya. Balqis masih lagi terperangkap dalam jasad manusia tadi. Cuma kau sahaja yang mampu keluar. Melihat kau terhumban tadi, tanpa membuang masa, aku heret kau masuk ke sarang aku di hutan ini," jawab Percius dengan tenang bercampur amarah dan dendam.

"Sampai hati kau mengambil Balqis dari aku, Zos. Bukankah kita pernah bersaudara dan sama turun berperang melawan Jin beragama Tauhid semasa empayar ayahandamu masih kukuh dan kuat di Parsi dahulu? Masih tidak cukupkah pengorbananku terhadap kerajaan ayahandamu? Apa lagi yang kau mahu?" jerit Percius kepada Zos Kia Kultus. "Haha...kau jangan mudah lupa, Percius. Aku Zos Kia Kultus, anak kepada Maharaja Xerxes yang sering diagungkan oleh bangsa kita. Aku bisa buat apa yang aku inginkan...termasuk mengambil isterimu dari tanganmu," ejek Zos Kia Kultus kepada Percius. Walaupun dibelenggu, namun egonya tetap meninggi, setinggi tujuh petala langit.

"Sialan! Nah rasakan ini...," teriak Percius lalu melibas lagi cemetinya ke badan Zos Kia Kultus. Sedikitpun Zos Kia Kultus tidak mengerang kesakitan, akan tetapi mampu ketawa terbahak-bahak walaupun hakikatnya azab dari libasan cemeti itu amat pedih.

Manakala di kuarters kerajaan yang didiami Nasrul dan Fairol...

"Hah! Kau pula siapa?" tanya Ustaz Mahfuz Al Hafiz kepada entiti halus yang masih merasuk di dalam badan Nasrul.

Lalu Permaisuri Balqis menjawab, "Akulah sundal paling glamour di alam ghaib!" kata Balqis sambil memberikan isyarat jari tengah ke arah Ustaz tadi dan para jemaah surau yang masih bertahan berada di rumah Nasrul dan Fairol.

"Kurang Hajar!!!" lalu Ustaz Mahfuz Al Hafiz menekan dan memicit ibu jari kaki Nasrul sehingga kebiru-biruan. Entiti di dalam badan Nasrul kemudiannya berteriak menahan kesakitan.

Sekian.

(Aku, Alam Mistik dan Rock N Roll. Bahagian Empat)

4 comments:

silakan memberi sebarang komen...whether it's good or bad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...