Saturday, July 14, 2012

Kaset-kaset Radiohead Yang Masih Aku Simpan : Harta Intelek Yang Berharga Untuk Generasi Masa Hadapan!

Dari Kiri: Album "Pablo Honey", "Ok Computer" dan "Hail To The Thief"
Inilah akibatnya jika terjumpa barang2 lama setelah habis membuat general house cleaning di rumah parents aku pada bulan lepas. What would you do if you find the things that you passionately care sometimes ago? Well, I intend to keep it again lah, takkan nak buang kot. Sekarang ni semenjak berumahtangga dan tinggal berasingan dari parents, aku sering mengalami sindrom KLMJ (Kenangan Lalu Mengusik Jiwa) setiap kali 
lepak ke bilik lama aku di rumah parents. Di bilik sana jugalah aku menimba ilmu2 muzik secara tidak formal melalui pembacaan majalah2 muzik seperti ROTTW, Guitar & Bass, Spin, Tablature2 lagu yg aku print-out dari internet dan bermacam2 lagi la, dan di sini jugalah aku mendengar lagu2 dari band kegemaran aku now and forever iaitu Radiohead!

Enough about my room, 3 kaset di atas merupakan satu harta intelek yang tidak seharusnya dipandang remeh. Kalau anda peminat setia Radiohead seperti aku, 3 album ini harus anda miliki. Untuk album2 seperti The Bends, Kid A dan Amnesiac pula, kasetnya entah hilang ke mana, mungkin dipinjam oleh rakan2 dan buat2 lupa untuk mengembalikan kepada aku. Biasala tu, masa budak2 dahulu, geng2 selalu buat perangai. Apa2pun apa yang penting sekali, pada masa akan datang aku akan buat ulasan secara terperinci yang boleh tentang ketiga2 album ini. 

Radiohead Trivia!
Apa yang membezakan album "Pablo Honey" dengan album2 mereka yang lain ialah ianya diterbitkan oleh penerbit terdahulu iaitu Sean Slade dan Paul Q Kolderie  dan artwork pula hasil karya Icon (pada album "The Bends" dan album2 yang lain, ianya di sound-engineered oleh Nigel Goodrich yang dianggap "The Sixth Member Of Radiohead" serta artwork pada album2 mutakhir mereka direka oleh sahabat karib Thom Yorke iaitu Stanley Donwood, orang yang bertanggungjawab membuat maskot Radiohead iaitu "Modified Bear")

Radiohead performing "Fake Plastic Trees" : Live at Astoria London in 1994. This is one of my favorite Radiohead's song of all time...period!

8 comments:

  1. owhhh... kmk suka Radiohead... terutama dr album pablo honey ngan ok computer... creep & karma police paling i suka even now mp3 lagu2 ya ada dlm my mp3 player...

    kesian diorg nyer tour cancel kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha best eh ada juak geng nok minat Radiohead tok! pasal concert sidak nok dicancel ya, apa boleh buat...malang sik berbau bah...RIP Scott Johnson (drumtech Radiohead yang mati semasa stage concert sidak collapse di Canada bulan lepas)

      Delete
    2. kmk pun terkejut katak sik sagka ada juwak org lain minat radiohead di zaman tok... *perghh rasa tua bunyi...* hehehhe

      nyala ko... accident yang sik disangka.... munsik tek sure byk org upoad kat youtube - video concert sidak....

      Delete
    3. hehe mena ya (saya pun terasa tua juak ko haha) kedong kitak dah suka Radiohead, check jak sigek gik band tribute utk Radiohead iaitu Radiodread (reggae version of OK Computer) nang antap best!

      Delete
  2. yeah! now and forever! psychedelic!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha tengah bereksperimen dengan zoom B1 yg multi fx ni bagi mencari bunyi2an yg psychedelic...hampir2 mcm radiohead hehe

      Delete
    2. Thom Yorke ada cakap.. "good luck with Kid A" haha

      Delete

silakan memberi sebarang komen...whether it's good or bad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...