Friday, September 7, 2012

Selamat Harijadi, Pak!

Amir Bin Abdullah

Selamat Harijadi, Pak! You Are My Hero & Always Be..

Hari ini (7th September) merupakan harijadi ayahanda aku yang ke 56. Beliau merupakan role model, pembimbing, ketua keluarga serta rakan yang sungguh baik dalam memahami serta menyelesaikan permasalahan yang dihadapi oleh anak2nya pada situasi tertentu. Always been the living example for me when it comes to pursuing my interest in music. Bapak sentiasa memberi dorongan kepada ku dalam banyak perkara, baik dalam minat aku, kerjaya dan kehidupan aku secara amnya. Begitu juga dengan adik2 aku yang lain, beliau akan membuat perkara yang sama dengan mereka tanpa ada rasa pilih kasih.

Banyak yang aku perlu belajar tentang bagaimana untuk menjadi ayah yang baik kepada anak2 dari ayahanda ku sendiri. He's a perfect example too of being a good father. Happy birthday, Pak. Moga Allah sentiasa memberi rahmat dalam kehidupanmu dan dimurahkan rezeki selalu. Anak2mu sentiasa menyayangimu.

Di bawah merupakan beberapa video persembahan beliau yang di upload di Youtube hehe:

Band BOS (Bintulu Old Star - haha funny name! Semua orang veteran tapi masih buat show yang bertenaga) mempersembahkan lagu Ayah (Dendangan asal dari band Mercy's), bapak aku yang jadi vokalis

Amir Bin Abdullah performing a song called "DollahManis Generasiku",music by my dad, lyrics by my brother Mohd Muslim. Lagu ini sebenarnya dihasilkan sebagai tribute kepada alumni keluarga besar sebelah bapak aku yang digelar "Dollah Manis", diambil daripada nama atuk aku iaitu Abdullah (nickname Dollah) dan my nenek Mahanis (nickname Manis).

Bintulu Buskers featuring my dad performing a song called "I Started A Joke" originally by Bee Gees. This performance took place during my cousin's wedding (27th May 2012).

For me, you are far more bigger and famous than Michael Jackson himself, Pak haha...

6 comments:

  1. Sampaikan salam selamat hari jadi pak Amir Bin Abdullah... Semoga Allah berkat umur, bahagia selalu hendaknya... :)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Who?me?dah bro...haha have my own family already

      Delete

silakan memberi sebarang komen...whether it's good or bad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...