Saturday, April 20, 2013

The Civil Wars : C'est La Mort (Cover By Adi Herman)

The Civil Wars (Imej Diambil Dari Wikipedia)

Seperti yang aku terangkan pada entri lepas, aku ada terangkan pasal band duo yang dikenali dengan nama The Civil Wars. Mungkin ramai yang kurang mengenali mereka ini, tak apa, masih ada masa untuk anda mengenali dengan lebih lanjut mengenai mereka. Anda hanya perlu google dan menonton beberapa persembahan live mereka di youtube, selepas itu andalah yang akan menilainya nanti, samada suka atau tidak.

Bagi aku feel muzik folk, country dan bluegrass ni lain macam sikit. Tengok artis juga la. Kalau macam Bob Dylan, Willie Nelson, Garth Brooks dan Billy Ray Cyrus tu aku tak berapa mengikuti sangat. Mungkin aku masih baru nak belajar mengenali genre sebegini. Ianya sangat menarik minat aku dalam beberapa sudut yang tak semua orang akan hayati.

Di bawah pula merupakan sebuah video yang aku sebagai tribute untuk band duo ini. Ermmm buat muka tak malu pulak aku dalam video ni haha. Hanya menggunakan Ukulele Samick aku. Tajuk lagu ini pula C'est La Mort yang bermaksud Such A Death dalam bahasa Perancis (aku tak reti nak translate dalam bahasa Melayu). Enjoy guys!


C'est La Mort - The Civil Wars (Ukulele Version by Adi Herman)
Video's Date: 7th August 2011

One of my favorite new artist

Dedicated (always will) to my wife and daughter...

12 comments:

  1. haha..steady bro! dah macam Eddie Vedder

    ReplyDelete
  2. album Eddie Vedder yang Ukulele Songs tu bagi aku dah taraf epic!

    ReplyDelete
  3. pergh... thumb up! ( steady aku kena amik.... hahahah )

    ReplyDelete
  4. minat betul ko dengan band ni ek...apa2 pun memang best...

    ReplyDelete
  5. lagu2 diorang memang best...feel lain macam haha

    ReplyDelete
  6. nice mate...sometimes aku dgr gak lagu2 cam ni..klu dh tepu sgt ngan distortion huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kdg2 letih jugak dgr genre rock ni, sekali sekala tukar selera utk smooth mood kita...

      Delete
  7. Meerkat ni rare kot, cuma certain part afrika je ada.
    Aku tak rasa boleh dijinakkan.

    Ukelele, ko try battle of evermore led zep beb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oic, memang susah la nak jinakkan yer...teringat cerita kartun Simon and Pumba, antara karakter dari filem Lion King...haha battle of evermore tu mcm menarik bro, insyaAllah boleh di coverkan nanti

      Delete

silakan memberi sebarang komen...whether it's good or bad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...