Friday, December 16, 2011

Dekad 80'an - "HEAVY DUTY" Sebuah Band Metal Dari Miri

Dalam entri yang lepas (rujuk balik tajuk "Dekad 80-an - Tahun Aku Dilahirkan, Dibesarkan, Diberi Pendedahan Pertama Tentang Muzik dan Jadi Budak Nakal Part 2"), aku ada bercerita tentang band yang bernama Heavy Duty, sebuah band metal yang agak terkenal di Miri suatu ketika dahulu (dan masih bertahan sehinga sekarang). Baru petang tadi aku terserempak pic di bawah yang diambil oleh ayahanda aku semasa zaman kegemilangan diorang dahulu (dekad 80-an - zaman panas dengan event seperti Battle Of The Bands), tiba-tiba pula aku terasa hendak belek-belek album gambar dari almari di ruang tamu kat rumah parents aku. Lalu terjumpalah gambar yang klasik ini.


Heavy Duty with friends; gambar ini diambil ketika majlis Battle of the Bands yang diadakan di Dewan Suarah Miri suatu ketika dahulu. Perhatikan attire diorang, memang classic rock!

Untuk line-up terkini (2011), band ini terdiri daripada:
JD - Bassist
Jasmie - Lead Guitarist
Doha - Vocalist
Mok - Lead Guitarist
Dol - Drummer

InsyaAllah, suatu masa nanti aku ingin sangat berjumpa dengan leader band ini iaitu Uncle Jasmie (Lead Guitarist dan merupakan ahli band yang lama bertahan dengan band ini), sambil-sambil tu buat sesi interview eksklusif khas tentang band ini. Mungkin generasi baru tidak berapa familiar dengan band ini, akan tetapi bagi aku yang membesar dengan muzik Rock Kapak sebegini (ditambah lagi Uncle Jasmie ni kawan bapak aku), santapan muzik Rock yang dihidangkan oleh Heavy Duty sememangnya agak evergreen dan masih tetap bertenaga. Aku rasa mungkin ada segelintir peminat muzik rock di luar sana (entah2 mungkin bapak kepada korang semua) yang masih ingat dan meminati band ini, who knows right?

CD dan Kaset Heavy Duty, album berjudul "Sang Kelawar Kesiangan" yang mempunyai 10 tracks semuanya, versi kaset pulak untuk dijual, sila rujuk iklannya di sini.


Heavy Duty Live at Miri City Fan on 27th June 2009

6 comments:

silakan memberi sebarang komen...whether it's good or bad

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...